Księgowość

Prowadzenie ksiąg rachunkowych: pełna księgowość - księgi handlowe

  • Ewidencjonowanie dokumentów księgowych w księgach rachunkowych,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zarówno dla celów bilansowych jak i podatkowych oraz dokonywania miesięcznych odpisów amortyzacyjnych wg zatwierdzonego przez klienta planu amortyzacji,
  • prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży dla potrzeb podatku od towarów i usług,
  • obliczanie miesięcznych zobowiązań z tytułu podatku od towarów i usług oraz miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych,
  • prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej operacji magazynowych lub integracja z systemem klienta,
  • kontrola należności i zobowiązań,
  • bieżący monitoring oraz dokonywanie płatności,
  • przygotowanie faktur sprzedaży,
  • sporządzanie obowiązkowych i dodatkowych sprawozdań finansowych,
  • sporządzanie obowiązkowych sprawozdań statystycznych dla GUS,
  • przekształcanie sprawozdań na inne standardy rachunkowości,  
  • współpraca z przedstawicielami służb finansowo-rachunkowych klienta oraz z instytucjami kontrolnymi.

 

 

 

Prowadzenie ksiąg rachunkowych: mała księgowość - podatkowa księga przychodów i rozchodów

  • Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów zgodnie z aktualnymi przepisami, w tym: ewidencjonowanie dokumentów zakupu, ewidencjonowanie dokumentów sprzedaży oraz ewidencjonowanie dokumentów wewnętrznych (PK, DW),
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
  • przygotowanie planu amortyzacji,
  • prowadzenie rejestrów VAT,
  • prowadzenie rejestru przebiegu samochodów,
  • sporządzanie miesięcznych deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego,
  • sporządzanie przelewów z tytułu zobowiązań publiczno-prawnych,
  • sporządzanie innych niż roczne, okresowych deklaracji i sprawozdań wymaganych przepisami prawa,
  • odbiór dokumentów przez naszego kuriera,
  • roczne rozliczenie działalności gospodarczej na podstawie prowadzonej księgi przychodów i rozchodów.

 

 

 

Prowadzenie ksiąg rachunkowych: ryczałt ewidencjonowany

  • Prowadzenie ewidencji przychodów,
  • prowadzenie wykazu środków trwałych i wartości niematerialnych, i prawnych oraz ewidencji wyposażenia,
  • sporządzanie dokumentacji pracowniczej oraz wszelkich ewidencji, które obowiązani są prowadzić podatnicy zryczałtowanego podatku dochodowego zatrudniający pracowników,
  • sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS,
  • prowadzenie ewidencji VAT ,
  • sporządzanie deklaracji dla podatku VAT,
  • sporządzanie zeznania rocznego o wysokości uzyskanego przychodu,
  • udzielanie pomocy w zakresie prawidłowego wypełniania obowiązków, nałożonych na przedsiębiorców przez obowiązujące przepisy prawne.